Atraktivní potápění ve Francii: Kochejte se vraky lodí ze světových válek

Potápění je téměř pro každého – stačí absolvovat kurz, nebo se vydat pod hladinu společně s instruktorem. Pokud jste vábení světa pod mořskou hladinou podlehli a těšíte se na každý další ponor, přidejte si na seznam míst, která zkrátka musíte navštívit, také Francouzskou riviéru. O potápění poblíž francouzského pobřeží se často hovoří jako o „vrakovém“. Důvod je prostý – potápěčům se zde naskýtá pohled na impozantní vraky lodí – reliktů z dob světových konfliktů.

Výlet do Francie za potápěním má specifickou atmosféru. Kromě dechberoucích podmořských panoramat si užijete vyhlášeného vína, sýrů a dalších francouzských lahůdek. S alkoholem však opatrně – skleničku si dopřejte až po absolvování ponoru. Jinak by vám bylo sebekvalitnější pojištění pro potápění ve Francii k ničemu…

Jižní Francii si zamilujete. V pobřežních oblastech se prohání hejna menších i větších ryb, a třešničkou na dortu pro nadšence do mořské fauny je přítomnost velkých mořských úhořů. K tomu nejzajímavějšímu však bezesporu patří zmíněné vraky z I. a II. světové války.

Nutno však podotknout, že podmínkou pro ponor je kvalifikace AOWD (kurz lze absolvovat na místě). Navíc si nevystačíte s pojištěním potápění do 40 m hloubky. Obvyklá operační hloubka ponoru se pohybuje v rozmezí 30 – 50 m, a proto je nezbytné připojištění potápění v hloubce nad 40 m.

A které vraky lodí stojí za to vidět?

Na pomyslném seznamu nejvyhledávanějších najdete vrak lodi Togo, kterou v zátoce Cavalaire rozpůlila německá ponorka.

Atraktivním cílem je také 66 m dlouhá ponorka Le Rubis. Byla postavena v roce 1932 a po dlouholetém provozu potopena v roce 1958.

Další z potopených válečných lodí je vrak jménem Donator. Původně obchodní loď poprvé vyplula v roce 1931 z Norska a během II. světové války přestavěna pro válečné účely.

Velký zážitkem je i ponor za letounem Wildcat. Letoun královského letectva se zřídil z dodnes neobjasněných důvodů a zaujal zvláštní pozici – leží na písečném dně v hloubce 52 m s otevřeným kokpitem v poloze na zádech.